21 juli 2020 |
In deze nieuwsbrief: |
|
|
|
|
Hier komt tijdelijk de Rietveldschool |
Volgend jaar start de bouw en renovatie van de Rietveldschool. Het tijdelijke schoolgebouw komt waarschijnlijk op de oude A9 tussen de Arendstraat en de Adelaarstraat. Na de kerstvakantie van dit jaar krijgen de meeste leerlingen dan les op deze locatie. Er komen extra parkeerplekken en het gebouw blijft ongeveer twee jaar staan. Meer weten? |
|
|
|
|
|
Het Anemoonpad is open! |
Door de werkzaamheden in Quatrebras hebben we er even op moeten wachten, maar het Anemoonpad is terug van weggeweest! De eerste fietsers hebben het Anemoonpad inmiddels uitgeprobeerd. In overleg met bewoners is gekozen voor een drempel en een bochtje om de snelheid (voor snorbrommers en -scooters) eruit te halen. |
|
|
|
|
|
Start bouw deel 2 Quatrebras |
Op 10 augustus starten de werkzaamheden voor de tweede fase van de woonwijk Quatrebras. Het gaat om voorbereidingen, zodat er gebouwd kan worden. Dit duurt ongeveer tot begin volgend jaar. Daarna start de bouw van de huizen. Benieuwd wat hier komt? |
|
|
|
|
|
Plannen voor centrum oost en west |
Op de oude A9 komen in het plangebied centrum oost ongeveer 28 woningen en in centrum west ongeveer 37 woningen van ontwikkelaar AM. Op 30 juni hebben we tijdens 2 online informatiebijeenkomsten de direct omwonenden meer verteld over de plannen voor de verkaveling, de bebouwing en de openbare ruimte. Benieuwd naar de plannen? |
|
|
|
|
|
3000 volgers op Facebook |
Sinds deze maand hebben we meer dan 3000 volgers op onze Facebookpagina! Volgt u de pagina al? Dan bent u altijd als eerste op de hoogte van al het nieuws over de gebiedsontwikkeling in het dorp! Volgt u ons nog niet? |
|
|
|
|
|
Voortgangsrapportage 2020 |
Badhoevedorp krijgt stap voor stap een nieuw aanzien. Doordat de A9 niet meer door het dorp loopt maar eromheen is er plaats voor veel nieuwe ontwikkelingen. In het afgelopen jaar is er veel bereikt, zo valt te lezen in het jaarlijkse rapport over de gebiedsontwikkeling Badhoevedorp aan de gemeenteraad. Wat is er allemaal bereikt? |
|
|
|
|
|
|